PapAn iTam

cinta itu memang indah...
cinta adalah segala-galanya
tapi cinta pada ibu bapa dan pencipta
itu lebih indah....

Thursday, November 19, 2009

i will miss u mia...

erm..

hari ni last day 4 dis sem



esok aku da balik da...

balik umah....

dok umah..makan,makan,makan...mangan

dan badan ak bertambah besar r (camne nak kurus ni)



dan sem ni mak da abeh tender dekat cafe...

so next year org baru dekat cafe



erm...

ak da dok maktab ni 2 taun setengah....

dan selama 2 ak ngn mia...(anak k.peah,(kakak cafe) )

mia lahir lebey kurang time ak masuk maktab



ak nak post pic mia..tapi

wifi maktab x mengizinkan...

huhuhu :'(



dan aku dapat family angkat dekat sini

mak,ayah,kak peah,abg ajul,acyd,pda n maman...

sayangnye nak lepaskan semua kenangan ni...

xpe ak blh g parit raja...tapi jauh r nak g....



and especially mia...

anak kak peah...

aku slalo bawak nek bilik dary die 8 bulan sampai die 2 taun lebey~



tady

aku main ngn mia n adek die ayish,,,

siap joging same2 ngn mia n k.peah..pusing2 satu maktab

sedey nye...

mia..nnty jgn lupe cik cu tau...

mia r yang wat cik cu hepy biler cik cu sedey...

mia gak yang wat cik cu senyum biler cik cu da xde rase nak senyum

mia.....owh mia...

cik cu sayang mia taw...



mak,ayah,kakak,acyd,pda n maman

thankz sebab anggp sue macam family sendiri

Wednesday, November 18, 2009

exam da abih~

yeay....
at last exam da bih gak~

so...
thankz k semua yang tlg ak di kala stdy
yang pujuk ak stdy (thankz sgt2 :)) )

skang ni...
nak kms bilik lak
pas2 balik
erm....
balik,dan bawa aty yang lara~

Sunday, November 15, 2009

hehehe..renungkanlah..

post ak yang lepas mendapat komen yang paling panjang skali..

hehehe

room8 aku yang bagy teori ni

wei...ko nak masukkan dalam buku ip ne ni

pkk,mab pilih r wei.....

so ni teori yang dia simpulkan:



TEORI KOGNITIF + SOSIAL = KOGISIAL

NURUL FATINAH HALIDEH

KAJIAN SOSIAL CINTA MELALUI KOGNITIF

difahamkan bahawa melalui teori ini ialah :



1) cinta tidak bergantung pada paras rupa- ini kerana paras rupa tidak memberi gambaran apa2. setiap pandangan individu berlainan. sebagai contoh ada yang mengatakan bahawa mawi 2 handsome.tetapi bg saya muka mawi 2 macam lalat tengah buat langau.



2) cinta bukan terletak pada gaya- gaya mahupun ciri2 seseorang itu tidak memberi gambaran apa2 tetang cinta. menurut teori ini jika mencintai seseorang kita harus menerima buruk baiknya dan berasa bahagia disampingnya



.3) cinta bukan pada duit- amat salah sekali bercinta dengan memandang bape kad kredit yang pasangan kita ada. berapa wang simpanannya. ini amat salah sekali.dalam teori ini menyatakan lelaki dayus jika bercinta dengan bergantung duit perempuan manakala perempuan murahan sahaja bercinta mengikis duit lelaki.cantik x pon....



4)cinta adalah penyataan hati- cinta akan lahir dari hati. oleh itu, jika kita menerima seseorang bermakna kita terima dia seadanya dengan ikhlas hati kita. kita tidak akan bersungguh- sungguh atau sanggup merendahkan ego kita jika kita tidak menyintai seseorang dengan sepenuh tulus ikhlas hati kita.



kesimpulan:-mencintai seorang bukan dari paras rupa-

mencintai seseorang bukan dari gaya atau kedudukan.-

mencintai seseorang lahir dari hati yang ikhlas.walaubagaimana pun...

-cinta bermula daripada pandang pertama kita bersua.(xkisah klu dah 10x couple.klu dh jumpe yg lain pandang kali pertama gak

-dari pandangan pertama kita akan tertarik denan seseorang.-antara faktor2 tertarik minat pada seseorang ialah:-perwatakkan-sikap-gaya-paras rupa-budi bahasamelaui teori ini, anda harus fahami dengan jelas dengan apa yang dikatakan teori cinta dengan faktor pandang pertama.selain itu, tidak salh kita berubah demi seseorang malahan salah jika kta tidak dapat sifat semula jadi seseorang (jangan terlalu mendesak untuk mengubah sesuatu setelah lama berkenalan atau setelah lama bersama) kerana keburukkan seseorang itu, terdapat juga keburukkan kita yang lebih dasyat dengan apa yang kita lihat pada dirinya...









fikir- fikir kan lah....



thankz tinah...maybe ko boleh jin maslow,pavlov sumer...

tapi pe yang ko cakap 2 aku setuju..

perhubungan x boleh dipakse

kalo x,x menjadi

so kena ada motivasi instrinsik(dari dalaman)

hehehehe
xsalah kan
kalo menunggu

Saturday, November 14, 2009

~

ak xtaw nak letak tajuk pe
post ni agak jiwang sket...
kadang2 kala kite tak berani nak meluahkan
perasaan kite sendiri..
macam2 andaian...
mungkin kite bkn untuk dia
mungkin x serasi....
erm...
ak pn cam2 gak...
tapi macam ne kite nak tau kalo kiter x mencube
kite terima segalanya mengenai seseorang tu
apabila kite da sayang dengan die...
betul x???
kerana kite saling melengkapi dan memerlukan...

tanpa keberanian,mimpi dan cinta x bermakna
i wish i can make u happy...

Sunday, November 8, 2009

betul atau tidak

kite sume da di maklumkan ngn citer
ustaz naik antu...
lagi2 x-tikl...
erm
1st
bkn ustz j..ak xtaw ustz yang ne
lupe nak tanya sumber aku..
lagy satu

benda dalam paper ni
da banyak tokok tambah'
bkn belasah
tapi cam x-cident r
jadi x sengaja

betul atau x
ak tak tau...
tapi sumber ak boleh dipercaya (ye kot)~

Saturday, November 7, 2009

ustaz naik antu...

PUTRAJAYA: Kesabaran seorang ustaz terhadap sikap anak muridnya yang dipendam sejak
enam bulan lalu tiba ke kemuncaknya kelmarin, apabila pelajar tingkatan lima itu mendakwa
ditumbuk beberapa kali oleh guru agama terbabit menyebabkan keningnya terkoyak dan berdarah.Sebelum kejadian, pelajar yang hanya mahu dikenali sebagai Farouk mendakwa dipanggil ustaz berkenaan yang juga guru disiplin sekolah sebaik selesai perhimpunan pagi.Bagaimanapun, ustaz itu didakwa hanya mendiamkan diri menyebabkan dia berjalan terus ke bilik darjah bersama rakan lain.Namun, ustaz terbabit yang memegang sebilah gunting mengikut mangsa ke kelasnya sebelum ‘mengamuk’ dengan menendang beberapa kerusi dan meja serta menarik bahu dan menumbuk Farouk, kira-kira jam 7.45 pagi.Kejadian hampir lima minit yang disaksikan rakan sekelas mengejutkan mangsa yang tidak dapat berbuat apa-apa sebelum cuba menyelamatkan diri dengan berlari ke pejabat pengetua bagi mengelak terus dibelasah ustaz berkenaan.Pelajar Sekolah Menengah Teknik Cheras itu, mendakwa dia terkejut dengan tindakan melulu guru agama itu yang memukul tanpa sebab sebaik selesai perhimpunan pagi.Menurutnya, dia kembali ke kelas bersama rakan apabila ustaz terbabit hanya berdiam diri selepas memanggil namanya pada perhimpunan pagi itu.“Ustaz kemudian memasuki kelas melalui pintu belakang dan menendang beberapa kerusi selain mengarahkan rakan kelas lain beredar ke tepi sebelum menarik bahu dan menumbuk saya bertubi-tubi sehingga kening kiri berdarah.“Saya terkejut dan tidak dapat mempertahankan diri kerana kejadian berlaku terlalu pantas dan hanya menyedari kening tercedera apabila darah meleleh di pipi sebelum cuba berlari menyelamatkan diri,” katanya ketika ditemui Harian Metro di rumahnya di Taman Desa Makmur, Sungai Merab, dekat sini, semalam.Farouk mendakwa ketika melarikan diri ke bilik pengetua, ustaz terbabit sempat memekik dan mencabarnya melaporkan kejadian itu kepada ibu bapanya.Dia kemudian menggunakan telefon di bilik pengetua untuk menghubungi ibu bapanya yang kemudian bergegas ke sekolah bagi mengetahui kejadian sebenar.“Saya dibawa ke sebuah klinik swasta berhampiran sekolah oleh guru bagi mendapatkan rawatan,” katanya yang masih trauma dengan serangan mengejut ustaz terbabit.Anak sulung daripada empat beradik itu berkata, dia tidak mengetahui punca ustaz itu menumbuknya, tetapi pernah mendengar guru agama terbabit mengeluarkan kata-kata sinis terhadapnya.“Apa yang saya tahu, ustaz sentiasa meluahkan kata-kata sinis seperti ‘kau tak akan lulus SPM (Sijil Pelajaran Malaysia) tahun ini dan gelap masa depan kau’ setiap kali berselisih dengannya.“Memang saya sedih apabila ada guru seolah-olah mendoakan kegagalan anak muridnya sendiri,” katanya yang akan menduduki peperiksaan SPM, pertengahan bulan ini.Difahamkan, sebelum ini, beberapa rakan mangsa turut mendakwa dipukul ustaz terbabit, tetapi kejadian itu tidak pernah dilaporkan kepada ibu bapa atau pihak sekolah kerana tiada bukti kukuh.Sementara itu, bapa mangsa, Rohaizin Sulaiman, 46, berkata dia dan isteri kesal dengan kejadian selain bimbang dengan keselamatan Farouk, lebih-lebih lagi apabila memikirkan peperiksaan SPM semakin hampir tiba.Menurutnya, dia sedih apabila ustaz yang sepatutnya membimbing anak muridnya sanggup bertindak di luar batasan dan bimbang kejadian sama akan berulang.“Saya memberi kepercayaan penuh kepada guru untuk membantu dan mendidik anak-anak, tetapi jika ini yang berlaku sukarlah bagi kami mempercayai mereka,” katanya yang juga seorang kakitangan kerajaan.Rohaizin berkata, dia juga ingin mengetahui kesalahan dilakukan anaknya sehingga diperlakukan sedemikian rupa.“Sebagai ustaz, menjadi tanggungjawab untuk menegur pelajar mereka jika ada perkara yang tidak baik dilakukan pelajar dan bukannya dengan menumbuk pelajar terbabit sehingga tercedera.“Walaupun ustaz itu ada meminta maaf di depan pengetua, guru hal-ehwal murid dan warden sekolah, saya tetap membuat laporan polis untuk keselamatan anak saya,” katanya.Rohaizin berkata, dia membuat laporan di Balai Polis Bandar Baru Bangi, dekat sini, petang kelmarin.“Saya bukan berdendam dengan ustaz itu, tetapi sebagai pengajaran supaya kejadian sama tidak berlaku pada pelajar lain, pada masa sama mengelak guru mengambil tindakan luar batasan terhadap pelajarnya,” katanya.Sementara itu, jurucakap Balai Polis Bandar Baru Bangi, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkaitan kejadian yang membabit pelajar terbabit.

Wednesday, November 4, 2009

KaLau Lah...

kalo lah .....
ak kaya...
aku nak beli sume benda aku suke
kalo lah...
ak banyak duet aku nak beli menan banyak2
kalo lah
aku kurus...
ak nak beli baju ni :)) (hahahaha...)
ni sume kiter slalo cakap masa kecik2

tapi skang
kiter da semakin dewasa...
kiter semakin matang
semakin di uji dengan dugaan dan cabaran...
dan kalo lah
ak x perlu hadapi ni semua...

kalo lah hidup ni macam sekeping kertas
boleh conteng,padam....
kan senang
aku nak padam semua yang sedey
dan tinggalkan yang hepy...
tapi.......

Monday, November 2, 2009

just let it go

kalo lah benda yang kita cakap
senang nak lakukan...
erm
perpisahan tu mmg pahit untuk diterima...
Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada hent
ikaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia...

Followers