PapAn iTam

cinta itu memang indah...
cinta adalah segala-galanya
tapi cinta pada ibu bapa dan pencipta
itu lebih indah....

Friday, February 26, 2010

lost

makin lama
ak rasa ak semakin jauh dengan kawan2 aku
erm tah la
semua nya tinggal kenangan je kan
kadang2 satu peristiwa tu blh wat kita lupe semua
kenangan yang indah..
yang ingat cume la benci dan perasaan negatif len
ak rase lost sgt2
selama ni ak rase kawan2 slalo de di sisi ak
tp skang...
ak kena blaja survive sorang2
hurm~

Wednesday, February 24, 2010

kasih ibu

Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku... ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku
sebut....Mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk
sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat
marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti
talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.... .mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau
adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku. ...mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji
aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku
cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak

Bila bahagia, aku peluk
erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada
pasanganku
Bila sambut hari ibu......aku cuma dapat ucapkan �Selamat Hari Ibu�

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu... mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila...... aku nak talipon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk
pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya. ........

Tapi kalau mak sudah tiada....... ...
MAKKKKK...RINDU
MAK.... RINDU SANGAT.....


Berapa ramai yang sanggupmenyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggupmencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggupmengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggupmembersihkan najis ibunya...... .
berapa ramai yang sanggupmembuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya...... .
berapa ramai yang sanggupberhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yangsembahyang JENAZAH ibunya......
Seorang
anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di
dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu
segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan
oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong
buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai
membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu
berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis
sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Tuesday, February 23, 2010

sape kata xboleh

hehehe
dulu2 kan penulis blog ni bercita2 untuk menguruskan badan die yang slim melim ni
hehehehe
so...
ni la hasilnyer,,,


picture sebelum proses...




picture selepas




hehehe
xde r sehebat kak lydia yang berjaya kurang kan berat dari 105
ke 49
huhuhu
hebat toooo...
b.t.w....
aku ngh cube kurangkan lagy
hehehehe
thankz to kak lydia yang bagy semangat
mak ngh yang bagy info2 kalori dalam makanan..
mama ku chayunk yang sponsor jusmate5
so sesiapa yang berminat nak beli jusmate5
boleh contact aku
0137902130-suhaila
sekotak rm200

HiGh AbOvE aLL

however long the night,
the dawn will break..
never,ever give up in your life

Friday, February 19, 2010

LeSSon...

erm
alhamdulillah....proposal yang ak wat sal
kedai buah yang ak sediakan untuk mama
diluluskan
so..
kitorng pn g survey2 barang2 dkt ikea
b4 g ikea tooo
kitorang g kyros kebab n cool blog(kegilaan bdk2 ipg ktho)
blaja wat ice blended....
sebab nak jual ice blended gak dkt kedai tooo
thankz too cik ani yang bnyk bg tunjuk ajar
so..
hopefully rezeki kami sekeluarga dimurahkan yang EsA...
insyaallah...

cuty2 malaysia

mama n ayah chayunk...
aik sape yang panas ni...

macam terer jerk die ni men...



my sister n mama
dpn masjid kristal


ayah ajar mama men layang2


me,ira n mama



me wif my luvly hero....(ayah)

taun baru cina..
time2 untuk jalan2
lokasi taun ni
ganu kite......
ahakz
best sgt dis time coz ayah xbz ngn keje die da
n alhamdulillah ayah da makin sihat
yang plg best kitorang men layang2 dkt tepi pantai.....
jalan2 dekat taman tamadun islam
naik cruise...

alo...
malasnye nk start kuliah balik

Tuesday, February 9, 2010

nak balik...

negara kite ni mmg unik kan
semua raya kiter raikan bersama2..
hehehe
raya cina pn kiter raya gak
dpt cuty~weeee....
erm cepat r ary jumaat
nk blk umah
nak jumpe mama n ayah....adik2 miss them so much
nak wat suprise dkt mama...
hehehehe
miss them so much

Sunday, February 7, 2010

al-fatihah

al fatihah wat kawan yang paling ak sayang
rumizah rosman....
klo korang ingt ak pnh post sal die taun lepas
sal die sakit
pagy tady...mama coll ak,
ckp arwah da pergi buat selama-lamanya.....
ak tergamam,bile mama letak phone
baru ak sedar....
mija...
beza ak ngn ko cume ko lahir 13 hari je awal dary aku
kiter da sama dari kecik
sume benda kiter share sama2
xde satu rahsia pn kan.....
tapi hari ni
ko da pergi....
pergi buat selama-lamanya......
ak da hilang sorang kawan,sahabat yang ak syg sgt...
mungkin semua benda yang terjadi ni ada hikmahnye...
walaupun ak da xdpat jumpe ko da pasni
ko ttp dalam aty aku....
ak ttp kawan,sahabat yang paling sayang ko
aku doakan ko tenang di sana....

sedih sgt haty ni....
ak rase mcm ilang satu kaki...
lagy sedih...aku xdapat balik
tgk ko sebelum kiter berpisah selama-lamanya

kenapa la....kawan2 ak semua makin jauh daryku....

Followers